Regulamin - VII BIEG PRZEŁAJOWY
im. chor. szt. Tadeusza KLOSKOWSKIEGO
I. CELE IMPREZY:
- Popularyzacja biegania i chodzenia, jako czynnej formy wypoczynku
i najprostszej formy ruchu. - Wspieranie bezdomnych z Towarzystwa im Brata Alberta w Słupsku.
- Integracja środowiska służb mundurowych.
- Propagowanie zdrowego stylu życia poprzez sport.
- Promocja miasta Słupska, jako przyjaznego dla uprawiania sportu
i propagatora Zielonej Energii. - Integracja środowisk społecznościowych.
II. ORGANIZATOR GŁÓWNY:
- Fundacja Wspierania Inicjatyw Niekonwencjonalnych „Sub ventum”
III. WSPÓŁORGANIZATORZY:
- Nadleśnictwo „Leśny Dwór”
- Parafia pw. św. Jana Kantego w Słupsku
III TERMIN I MIEJSCE:
- Data: 24.09.2022 r.
- Miejsce: ul. Leśna 7a, Słupsk
- Bieg Główny – dystans 6 km
- Impreza towarzysząca: Nordic Walking – dystans 5 km
- Biuro zawodów: ul. Leśna 7a, Słupsk
- Biuro zawodów czynne w dniu 24.09.2022 r. w godz. 09.00-10.45
- Bieg na 6 km wystartuje o godz. 11.00, limit 1h
- Nordic Waking wystartuje o godz. 11.05, limit 1h
IV TRASA BIEGU:
- Trasa selektywna, częściowo przebiegająca po utwardzonych traktach pieszo-leśnych Lasku Południowego miasta Słupska, na części trasy podbiegi i ostre zbiegi.
- Trasa oznakowana, zabezpieczona.
- Nawierzchnia: ścieżki leśne, płyty betonowe.
V. POMIAR CZASU:
- W biegu i marszu pomiar czasu i ustalenie kolejności będzie dokonywać Fundacja Herkules All Sports za pomocą chipów aktywnych.
- Posiadanie numeru startowego wraz z chipem jest warunkiem wystartowania w biegu i marszu oraz sklasyfikowania w komunikacie końcowym.
VI. WARUNKI UCZESTNICTWA:
- W zawodach prawo startu mają osoby, które do dnia 24 września 2022 r. ukończą 18 lat (osoby niepełnoletnie mogą wziąć udział w biegu lub marszu wyłącznie za pisemną zgodą rodzica lub prawnego opiekuna, dostarczoną drogą e-mailową (scan), lub bezpośrednio do Biura zawodów najpóźniej
w dniu biegu. - Zawodnicy przed startem muszą zostać zweryfikowani w biurze zawodów. Weryfikacja zawodników oraz wydawanie numerów startowych odbędzie
się w biurze biegu znajdującym się w Słupsku, przy ul. Leśna 7a, czynnym
w godz. 09.00-10.45. w dniu zawodów. - Podczas weryfikacji zawodnik musi posiadać: dokument stwierdzający tożsamość – dowód osobisty (preferowany jest także dowód wniesienia opłaty startowej, dla osób, którzy dokonywali płatności w ostatnim dniu zapisów).
- Proponuje się zawodnikom służb mundurowych, aby wystartowali w mundurach, celem integracji środowiska służb mundurowych i zaprezentowania swoich jednostek.
- Podczas weryfikacji zawodnik musi przedstawić aktualne zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do udziału w biegu i marszu lub własnoręcznie złożyć podpis w dniu zawodów pod oświadczeniem o zdolności do udziału w biegu na własną odpowiedzialność.
- Każdy zawodnik otrzyma numer startowy, który musi być przypięty w trakcie biegu z przodu koszulki.
- Zawodnicy muszą przestrzegać regulaminu, obowiązujących przepisów, zarządzeń organizatorów oraz służb porządkowych.
- W przypadku przekroczenia limitu czasowego biegu i marszu, każdy uczestnik zobowiązany jest do zejścia z trasy.
- W czasie trwania biegu i marszu zbierane będą środki higieny osobistej dla bezdomnych z Domu Brata Alberta w Słupsku. Zawodnicy, którzy chcieliby obdarować bezdomnych środkami higienicznymi (szampony, mydła, pianki do golenia, maszynki, ręczniki, dezodoranty itp., oraz bielizna osobista, tj.: skarpety, slipy, itp.) uprasza się o dostarczenie ich w dniu biegu do Biura Zawodów.
VII. ZGŁOSZENIA I OPŁATA STARTOWA:
- Za zgłoszenie uważa się czytelne wypełnienie formularza umieszczonego
na stronie internetowej www.biegislupsk.pl oraz wpłacenie w terminie opłaty startowej. - Za termin wpłaty uważa się datę dokonania przelewu.
- Opłata startowa raz wniesiona nie podlega zwrotowi.
- Wysokość wpisowego wynosi 50 złotych (wpłaty poprzez system elektroniczny).
- Wysokość wpisowego w dniu zawodów wynosi 60 złotych, płatne w Biurze Zawodów.
- O wysokości opłaty startowej decyduje dzień, w którym dokonywana jest transakcja, a nie dzień zgłoszenia się do biegu.
- W przypadku wniesienia opłaty startowej w niewystarczającej wysokości
(np. w wyniku przekroczenia terminu wpłaty określonego w niniejszym regulaminie) Zawodnik jest zobowiązany do dopłacenia różnicy do wysokości kwoty, jaką winien on był wnieść zgodnie z terminem, w jakim dokonywał swojej ostatniej wpłaty. - W przypadku osiągnięcia limitu 200 osób zapisy zostają automatycznie zamknięte.
VIII. KLASYFIKACJA:
Klasyfikacja generalna kobiet i mężczyzn w biegu:
- Bieg: Open K/M (I-III) – puchary,
- Bieg: Kategoria mundurowa Open K/M (I-III) – puchary (obowiązuje kompletne umundurowanie polowe),
- Bieg: Drużyna (I-III) – puchary (drużyna powinna się składać min. z trzech zawodników, w tym jedna kobieta - liczą się trzy najlepsze czasy),
- Bieg: Drużyna Mundurowa (I-III) – puchary (drużyna występująca w kompletnym umundurowaniu polowym powinna się składać min. z trzech zawodników, w tym jedna kobieta - liczą się trzy najlepsze czasy),
- Marsz: Open K/M (I-III) - puchary.
IX. ŚWIADCZENIA DLA ZAWODNIKÓW:
- W ramach opłaty startowej każdy zawodnik otrzymuje:
- numer startowy wraz z agrafkami,
- wodę mineralną na mecie biegu,
- bity medal okolicznościowy na mecie dla każdego zawodnika, który ukończył bieg lub marsz,
- ciepły posiłek (zupa, ciasto, naleśniki, chleb ze smalcem, kawa herbata),
- możliwość wzięcia udziału w losowaniu nagród w razie pozyskania sponsorów.
X. SPRAWY ORGANIZACYJNE:
- Szatnia i depozyt odzieży w dniu 24.09.2022 r. znajdować się będzie przy biurze zawodów w Słupsku, przy ul. Leśnej 7a.
- Organizator zapewnia zabezpieczenie medyczne w trakcie biegu i marszu.
- Po biegu i marszu nastąpi dekoracja zawodników.
XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
- Bieg i marsz odbędzie się bez względu na pogodę.
- Organizator nie odpowiada za rzeczy zagubione i skradzione.
- W przypadku stwierdzenia przez Organizatora skrócenia trasy przez uczestnika, zawodnik zostanie zdyskwalifikowany.
- Uczestnik startuje wyłącznie na własną odpowiedzialność i ponosi związane
z tym ryzyko. Uczestnik rejestrując się do biegu lub marszu przyjmuje
do wiadomości, że udział w biegu lub marszu wiąże się z wysiłkiem fizycznym i pociąga za sobą naturalne ryzyko i zagrożenie wypadkami, możliwość odniesienia obrażeń ciała i urazów fizycznych (w tym śmierci), a także szkód
i strat o charakterze majątkowym. - Organizator nie ubezpiecza Uczestników biegu i marszu, natomiast uczestnikom organizator doradza, jeżeli uznają to za konieczne, zakup stosownego ubezpieczenia na czas udziału w imprezie biegowej.
- Dane osobowe Uczestników dokonujących rejestracji przetwarzane
są zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926, ze zm.). - Protesty rozstrzyga Dyrektor Organizacyjny, Dariusz Kloskowski,
(tel. kontaktowy GSM: 602759892, darek_klos@op.pl) – decyzje Dyrektora
są nieodwołalne. Protesty będą rozstrzygane w czasie 24 godzin.
Wydarzenie jest typowo rekreacyjne i charytatywne i ma na celu propagowanie zdrowego stylu życia, stąd protesty, reklamacje i roszczenia
co do dokładności i wyników stanowią wtórne zagadnienie.