Regulamin - 12. Ćwierćmaraton Komandosa
ZAŁOŻENIA:
- Termin: 16 maja 2026 r. godz. 12.00.
- Dystans:10,55km.
- Miejsce w Polsce: Stadion 650-lecia w Słupsku, aleja Antoniego Madalińskiego 4,
76-200 Słupsk, „Lasek Północny” w Słupsku. - Kategorie biegów, dystanse i limity uczestników:
Bieg główny
„12. Ćwierćmaraton Komandosa” - bieg kategorii mundurowej – limit 1000 osób,
Klasyfikacje:
- Open: Kobiety/Mężczyźni, (I-III),
- Klasyfikacja drużynowa Kobiety/Mężczyźni /Mieszana (liczą się trzy najlepsze czasy zawodniczek/ów z danej drużyny), (I-III) – Drużyna powinna posiadać jednolitą literalnie nazwę Klubu !
Klasyfikacja w kategoriach wiekowych:
- K20 i M20 – 18-29 lat (I-III),
- K30 i M30 – 30-39 lat (I-III),
- K40 i M40 – 40-49 lat (I-III),
- K50 i M50 – 50-59 lat (I-III),
- K60 i M60 – 60 lat i starsi (I-III).
I. CELE IMPREZY
- Wyłonienie indywidualnych (wśród kobiet i mężczyzn) i drużynowych mistrzów w „Ćwierćmaratonie Komandosa”,
- Popularyzacja wśród mundurowych oraz sympatyków służby mundurowych biegania ekstremalnego, jako najprostszej formy rekreacji fizycznej, w tym dyscyplin
o znaczeniu utylitarnym; - Propagowanie zdrowego trybu życia;
- Umożliwienie zawodnikom służb mundurowych rywalizacji w ekstremalnych warunkach oraz zaprezentowania poziomu swojego wyszkolenia;
- Popularyzacja współzawodnictwa służb mundurowych;
- Promocja Służb Mundurowych w Polsce i na wszystkich arenach Świata.
II. ORGANIZATORZY
Fundacja Wspierania Inicjatyw Niekonwencjonalnych „Sub ventum” w Słupsku.
III. PARTNERZY
Fundacja Herkules All Sports.
IV. TERMIN I MIEJSCE
- 16 maja 2026 r., godz. 12.00, Stadion 650-lecia w Słupsku, aleja Antoniego Madalińskiego 4, 76-200 Słupsk, Trasa: „Lasek Północny” Słupsk.
V. PROGRAM MINUTOWY
- godz. 09.00 - 11.30 - Sekretariat zawodów (Stadion 650-lecia w Słupsku, aleja Antoniego Madalińskiego 4, 76-200 Słupsk).
- godz. 12.00 – 12. Ćwierćmaraton Komandosa - start do biegu głównego – 10,55 km – start ostry Kobiet i Mężczyzn.
- godz. 14.00-15.00 - uroczyste podsumowanie.
VI. ZAPISY
Zapisy na bieg organizowane są w formie on-line, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie: www.biegislupsk.pl.
Limity uczestników i terminy zgłoszeń:
bieg kategorii mundurowej - 1000 osób, termin zgłoszeń do 30.04.2026 r.
do godz. 23:59.
W przypadku osiągnięcia limitu startujących (zapisanych i opłaconych!)
lub w przypadku limitu ustalonego czasu zapisu, tj. do dnia 30.04.2026 r. lista zostanie zamknięta. W przypadku zamknięcia listy istnieje możliwość zgłoszenia w dniu zawodów, jednakże uzależnione jest to od dostępności pakietów startowych.
Weryfikacja zawodniczek/ków i wydawanie numerów startowych odbędzie się
w Biurze Zawodów, 16 maja 2026 r. - Słupsk – Stadion 650-lecia w Słupsku, aleja Antoniego Madalińskiego 4, 76-200 Słupsk, hala sportowa:
- 15.05.2026 r. od godz. 16.00 – 21.00.
- 16.05.2026 r. od godz. 09.00 – 11.30.
W sytuacjach losowych istnieje możliwość odebrania pakietu startowego za inną/ego Zawodniczkę/ka, pod warunkiem uiszczenia oświadczenia o wyrażeniu zgody na odbiór pakietu startowego /wzór w załączniku do regulaminu/.
VII. OPŁATA STARTOWA
Za zgłoszenie uważa się czytelne wypełnienie formularza umieszczonego
na stronie internetowej www.biegislupsk.pl oraz wpłacenie w określonym terminie opłaty startowej.
Opłata startowa:
Opłata startowa przy zgłoszeniu elektronicznym:
- do dnia 27.02.2026 r. wynosi: 220 zł (dwieście dwadzieścia złotych),
- do dnia 27.03.2026 r. wynosi 240 zł (dwieście czterdzieści złotych),
- do dnia 30.04.2026 r. wynosi 260 zł (dwieście sześćdziesiąt złotych),
Opłata startowa po terminie 30.04.2026 r. oraz w dniu biegu wynosi: 300 zł (trzysta złotych), jednakże uzależnione to będzie od dostępności pakietów startowych.
W ramach opłaty startowej każda/y Zawodniczka/k otrzymuje świadczenia:
- Elektroniczny pomiar czasu,
- Pamiątkowy odlewany medal (średnica 9cm) po przebiegnięciu całego dystansu biegu i pozytywnym zweryfikowaniu ciężaru plecaka na mecie,
- Koszulkę (w przypadku zgłoszeń po 10.04.2026 roku Organizator nie przewiduje, że Zawodniczka/k otrzyma deklarowany rozmiar – względy logistyczne),
- Posiłek regeneracyjny po biegu (zupa, bigos, ciasto, chleb ze smalcem i ogórkiem, antypasti wegańskie, woda, kawa, herbata),
- Materiały promocyjne i gadżety w razie pozyskania sponsorów,
- Opiekę medyczną na start/mecie oraz na trasie biegu – 3 punkty medyczne,
- Profesjonalną ochronę na evencie.
Za termin wpłaty uważa się datę dokonania przelewu.
Opłata startowa raz wniesiona nie podlega zwrotowi (przekazanie pakietu tylko za pisemną zgodą zainteresowanych, dopuszczalny e-mail od właściciela pakietu startowego).
O wysokości opłaty startowej decyduje dzień, w którym dokonywana jest transakcja, a nie dzień zgłoszenia się do biegu.
W przypadku wniesienia opłaty startowej w niewystarczającej wysokości
(np. w wyniku przekroczenia terminu wpłaty, określonego w niniejszym Regulaminie) Zawodnik jest zobowiązany do dopłacenia różnicy do wysokości kwoty, jaką winien on był wnieść zgodnie z terminem, w jakim dokonywał swojej ostatniej wpłaty.
Wpłaty należy dokonywać poprzez formularz elektroniczny – wygenerowany link
do płatności podczas operacji zapisu zawodników.
Dopuszcza się wykonanie opłaty startowej na konto Fundacji Wspierania Inicjatyw Niekonwencjonalnych „Sub ventum” w Słupsku w sytuacji, kiedy istnieją problemy z płatnością elektroniczną, jednak wcześniej należy to skonsultować z Organizatorem, ponieważ w takiej sytuacji takiego zawodnika należy odznaczać w systemie indywidualnie:
Nr konta Fundacji: 25 1090 2763 0000 0001 4218 2285
Tytuł przelewu: "12. Ćwiartka Komandosa imię i nazwisko"
UWAGA:
Fundacja „Sub ventum” nie prowadzi działalności gospodarczej (nie wystawia faktur VAT za bieg), Fundacja wystawia dowód wpłaty (w przypadku opłaty
za bieg na miejscu w Biurze Zawodów) lub notę obciążeniową, którą otrzyma każdy uczestnik biegu na życzenie przy odbiorze pakietu startowego! lub zgłaszając to wcześniej w e-mailu. Istnieje możliwość wystawienia noty przed płatnością.
VIII. ZASADY UCZESTNICTWA
- Pomiar czasu za pomocą chipów, ustalenia kolejności zawodników na mecie dokonują sędziowie posiadający odpowiednią wiedzę na temat rozgrywanych zawodów. Wyniki zawodów na żywo prezentowane będą na stronie Organizatora: www.biegislupsk.pl.
- W biegu mogą brać udział tylko osoby pełnoletnie!
- Wszyscy Uczestnicy startujący w biegu muszą zostać zweryfikowani
(z dowodem tożsamości ze zdjęciem) w Biurze Zawodów. - Podpisując listę startową Uczestnik bierze pełną odpowiedzialność
za swoje uczestnictwo w biegu. - Zawodniczki/cy startują pod warunkiem spełnienia szczególnych warunków:
- pełne umundurowanie polowe (każdej formacji mundurowej) na starcie i w trakcie biegu (bluza munduru z długim rękawem rozpinana na całej długości, beret lub czapka polowa, buty krój wojskowy - min. wys. cholewki 8 cali),
- plecak (min. wymiary 45x30cm) w kolorze odpowiadającym umundurowaniu o wadze min. 10 kg na całej trasie biegu,
- zezwala się na zastosowanie dodatkowych cywilnych przedmiotów, tylko jeśli ich kształt i kolor są typu wojskowego,
- zezwala się na start w sortach mundurowych wojsk innych państw,
- materiałowe buty oraz buty turystyczne, combat shirty, bluzy, swetry, kamizelki oraz kombinezony maskujące, przykładowo czerwone czapki czy żółte rękawiczki itp. stanowią powody do dyskwalifikacji!
o dopuszczeniu do biegu bezwzględnie decyduje Sędzia Główny Zawodów, na podstawie opinii Sędziego Technicznego.
Sprawy techniczne:
- Ważenie plecaków odbywać się będzie w Biurze Zawodów w czasie pracy biura (sobota) 16.05.2026 r.. Po zważeniu plecaka zostaje do niego przyczepiony nr startowy (mniejszy) oznaczający dopuszczenie do startu. Następnie zostanie on odstawiony do specjalnie przygotowanej strefy wyczekiwania.
- Zawodniczki/y pobierają plecaki ze strefy wyczekiwania po ogłoszeniu sygnału do startu przez Dyrektora Biegu: 16.05.2026 r. godz. 11:45.
- Napoje dostępne są tylko na Mecie: woda, ciepła herbata, kawa.
- Nie zezwala się na podawanie napojów i odżywek przez osoby trzecie na trasie zawodów (każdy Zawodnik powinien zaopatrzyć się przed biegiem w napoje, które będzie potrzebował na trasie biegu) z wyjątkiem Mety.
- Numer startowy (większy) musi być umieszczony na udzie lewej nogi Zawodniczki/ka, drugi numer startowy (mniejszy) musi być umieszczony na plecaku Zawodniczki/ka w widocznym miejscu.
- Po minięciu linii mety, każda Zawodniczka/k przed otrzymaniem medalu zostanie poddana/y weryfikacji stroju (głównie butów) oraz zostanie zważony jej/go plecak na wadze. W przypadku nieprawidłowości Zawodniczka/k zostanie zdyskwalifikowana/y i nie otrzyma pamiątkowego medalu oraz nie będzie mogła/ł ubiegać się o zaliczenie Szlema Komandosów.
- W sytuacjach losowych, istnieje możliwość przepisania pakietu startowego na innego uczestnika. Uczestnik przepisujący pakiet powinien wysyłać wiadomość na adres: darek_klos@op.pl z podaniem danych swoich oraz uczestnika, na którego przepisuje pakiet. Przepisanie nastąpi po uiszczeniu opłaty manipulacyjnej w wysokości 20,00 zł na konto Fundacji „Sub ventum” z dopiskiem „opłata manipulacyjna za przepisanie pakietu” (do 27 lutego bezpłatnie).
IX. WYRÓŻNIENIA
INDYWIDUALNIE
W klasyfikacji generalnej kobiet i mężczyzn:
- za miejsca I – III puchar, upominek,
W klasyfikacji drużynowej:
- za miejsca I – III puchar
WSZYSCY UCZESTNICY BIEGÓW - na mecie otrzymają odlewany medal okolicznościowy, po zweryfikowaniu przez grono sędziowskie.
X. TRASA
- START i META: Stadion 650-lecia w Słupsku, aleja Antoniego Madalińskiego 4, 76-200 Słupsk.
- Bieg zostanie przeprowadzony po ścieżkach leśnych i drogach utwardzonych „Lasku Północnego” w Słupsku. Trasa umiarkowana, miejscami ostre podbiegi i zbiegi!
- Plan trasy z zaznaczonym punktem pomocy medycznej znajdować się będzie w Biurze Zawodów w dniu zawodów, tak, aby każdy miał równe szanse. Trasa biegu nie będzie upubliczniona wcześniej.
- Limit pokonania trasy 1 godz. 45 min.
- Trasa „12. Ćwierćmaratonu Komandosa” nie posiada atestu PZLA.
XI. DEPOZYT
- Depozyt będzie znajdować się w oznaczonym namiocie w okolicach Biura Zawodów.
- Deponować wolno jedynie elementy ubioru, zaś pozostawianie w depozycie wszelkich dokumentów, cennych przedmiotów i pieniędzy nie jest wskazane.
- Depozyt można odebrać tylko na podstawie numeru startowego. W przypadku zgubienia przez Zawodniczkę/ka numeru startowego, Organizator jest zwolniony
z odpowiedzialności za pobranie depozytu przez inną osobę. - Za pozostawione bez opieki rzeczy Organizator nie ponosi odpowiedzialności.
XII. UBEZPIECZENIE
- Organizator Główny – Fundacja „Sub ventum” posiada ubezpieczenie OC.
- Organizator nie zapewnia uczestnikom ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków.
XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Organizator zapewnia opiekę medyczną w Biurze Zawodów i miasteczku biegowym, a także na trasie i Start-Mecie biegu.
- Podczas biegu wszyscy Uczestnicy muszą posiadać numery startowe, przymocowane na prawej nodze. Pod karą dyskwalifikacji, niedopuszczalne jest zasłanianie numeru startowego (w części lub całości).
- Bieg odbędzie się bez względu na pogodę (wyjątek stanowią warunki pogodowe zagrażające życiu Uczestników).
- Organizator nie przewiduje, aby bieg odbył się w innym trybie
niż rzeczywisty, dlatego nie przewiduje się zaliczenie biegu do Szlema w tzw. trybie hybrydowym (w miejscu pracy, czy zamieszkania zawodniczki/ka). Wyjątkiem są sytuacje losowe, które powinny być uzgodnione z Organizatorem. - Organizator nie wysyła medali, ani trofeów. Należy je odebrać w dniu biegu.
- Organizator nie zapewnia miejsc noclegowych, ale na życzenie zawodników (grupowe wnioski) Fundacja „Sub ventum” przedstawi wykaz możliwych miejsc noclegowych z sugerowaną ceną dla zawodników i może dokonać rezerwacji dostępnych miejsc hotelowych.
- Interpretacja niniejszego regulaminu należy do Organizatora wydarzenia.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki mające miejsce na trasie biegu, wynikające z winy uczestników biegu.
- W sprawach nie ujętych w regulaminie ostateczną decyzję podejmuje Organizator.
- Organizator zaleca dodatkowe ubezpieczenie się od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW).
- Przyjmuje się, że zgłoszenie się do zawodów (wpis na listę Zawodniczek/ków) jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
- Każdy Uczestnik, który zrezygnuje z udziału w biegu w trakcie jego trwania, powinien bezzwłocznie zgłosić ten fakt obsłudze technicznej będącej na trasie biegu lub w Biurze Zawodów.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności materialnej za rzeczy zaginione w trakcie trwania imprezy sportowej.
- Organizator, wszystkie osoby z nim współpracujące, a także osoby związane
z przeprowadzeniem i organizacją biegu nie ponoszą odpowiedzialności względem uczestników za wypadki, ewentualne kolizje, szkody osobowe, rzeczowe i majątkowe, które wystąpią przed, w trakcie lub po zawodach spowodowane przez uczestników imprezy. Uczestnicy ponoszą odpowiedzialność cywilną i prawną za wyrządzone szkody. - Uczestnik wyraża zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu zgłoszeniowym w zakresie związanym z organizacją imprezy (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).
- Akceptując Regulamin Uczestnik wyraża zgodę, aby zdjęcia, nagrania filmowe oraz wywiady z jego osobą, a także wyniki mogły być wykorzystane przez prasę, radio
i telewizję a także w celach promujących zdrowy styl życia a także niniejszego wydarzenia przez Organizatora i Sponsorów biegu. - W zabezpieczeniu biegu będą pomagać: funkcjonariusze policji, przedstawiciele służb mundurowych oraz wolontariusze.
- Informacje dotyczące imprezy będą zawarte i aktualizowane na stronie: www.biegislupsk.pl. oraz stronie www.fundacjasubventum.pl lub także można uzyskać wszelkich informacji wysyłając e-mail na adres: darek_klos@op.pl lub pod nr tel. 602759892 – kmdr ppor. rez. dr inż. Dariusz Kloskowski - Dyrektor Biegu.