Regulamin "Bieg dla Jaj"
I. CELE IMPREZY:
- Uczczenie na sportowo „Dnia Ojca” z jednoczesnym pobudzeniem świadomości potrzeby wykonywania badań profilaktycznych związanych z zachorowalnością na raka prostaty.
- Popularyzacja biegania i chodzenia w terenie, jako czynnej formy wypoczynku i najprostszej formy ruchu.
- Integracja społeczności lokalnej i ponadlokalnej, w tym osób z niepełnosprawnościami.
II. ORGANIZATORZY:
- Fundacja Wspierania Inicjatyw Niekonwencjonalnych „Sub ventum”
- Patronat honorowy:
-Prezydent Miasta Słupska,
-Starosta Morskiego Powiatu w Słupsku,
-Wójt Gminy Redzikowo,
-Wójt Gminy Kobylnica.
III. TERMIN I MIEJSCE:
- Data Zawodów: 23 czerwca 2024 r. (niedziela).
- Miejsce: Słupsk, Stadion 650-lecia w Słupsku, ul. Madalińskiego 4 w Słupsku, „Lasek Północny” w Słupsku.
- Biuro zawodów: Stadion 650-lecia w Słupsku, ul. Madalińskiego 4 w Słupsku, czynne w dniu 23.06.2024 r. w godz. 09.00-10.30.
- Bieg/marsz honorowy (400m) wystartuje o godz. 11.00,
- Bieg na 7km wystartuje o godz. 11.10, limit 1godz.
- Nordic Walking na 5km wystartuje o godz. 11.15, limit 1,5 godz.
- Limit Zawodników:
300 150 osób (łącznie z Nordic Walking).
IV. TRASA BIEGU:
- Trasa - umiarkowanie trudna: bieżnia lekkoatletyczna, ścieżki leśne, liczne zbiegi i podbiegi (w razie deszczu trasa miejscami bardzo trudna – nawierzchnia błotnista).
- Start: Stadion 650-lecia w Słupsku, ul. Madalińskiego 4.
- Trasa oznakowana, zabezpieczona.
V. POMIAR CZASU:
- W zawodach pomiar czasu i ustalenie kolejności będzie dokonywać Fundacja HERKULES AllSports za pomocą chipów aktywnych.
- Posiadanie numeru startowego wraz z chipem oraz podpisanie oświadczenia o zdolności do startu, w tym startu na własną odpowiedzialność jest warunkiem koniecznym do uczestnictwa w zawodach i sklasyfikowania w komunikacie końcowym.
VI. WARUNKI UCZESTNICTWA:
- W Zawodach prawo startu mają osoby, które do dnia 23 czerwca 2024 r. ukończą 18 lat (osoby niepełnoletnie mogą wziąć udział w Zawodach wyłącznie za pisemną zgodą rodzica lub prawnego opiekuna, którą należy dokonać w Biurze Zawodów przed startem).
- Zawodnicy przed startem muszą zostać zweryfikowani w Biurze Zawodów. Weryfikacja Zawodników oraz wydawanie numerów startowych odbędzie się w Biurze Zawodów znajdującym się w budynku na Stadionie 650-lecia Słupsku, ul. Madalińskiego 4.
- Podczas weryfikacji Zawodnik musi posiadać: dokument stwierdzający tożsamość i dowód wniesienia opłaty startowej w przypadku dokonania opłaty startowej na trzy dni przed zawodami.
- Podczas weryfikacji Zawodnik musi przedstawić aktualne zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do udziału w biegu/marszu
lub własnoręcznie złożyć podpis pod oświadczeniem o zdolności do udziału w zawodach na własną odpowiedzialność. - Każdy Zawodnik otrzyma numer startowy, który musi być przypięty w trakcie biegu/marszu z przodu koszulki lub okrycia wierzchniego.
- Zawodnicy muszą przestrzegać Regulaminu biegu, obowiązujących przepisów, zarządzeń organizatora oraz służb porządkowych.
- W przypadku przekroczenia limitu czasowego, każdy Uczestnik zobowiązany jest do zejścia z trasy.
VII. ZGŁOSZENIA I OPŁATA STARTOWA:
- Za zgłoszenie uważa się czytelne wypełnienie formularza umieszczonego
na stronie internetowej www.biegislupsk.pl oraz wpłacenie w określonym terminie tj. do dnia 23.06.2023 r. opłaty startowej. - Za termin wpłaty uważa się datę dokonania przelewu.
- Opłata startowa raz wniesiona nie podlega zwrotowi.
- Wysokość wpisowego wynosi 50zł.
- Wysokość wpisowego w dniu zawodów wynosi 70zł, płatne w Biurze Zawodów.
- Osoby z niepełnosprawnościami nie wnoszą opłaty startowej.
- O wysokości opłaty startowej decyduje dzień, w którym dokonywana jest transakcja, a nie dzień zgłoszenia się do zawodów.
- W przypadku rezygnacji zawodnika z udziału w zawodach istnieje możliwość przepisania praw do udziału w tych zawodach na rzecz innej osoby pod warunkiem przedłożenia Organizatorowi stosownego oświadczenia ostatecznie w dniu eventu do godz. 10.30.
- W przypadku osiągnięcia limitu
300 150 osób (zapisanych i opłaconych) zapisy do zawodów zostają zamknięte!
VIII. KLASYFIKACJA:
Klasyfikacja generalna kobiet i mężczyzn:
- Bieg główny 7km: Open Kobiety (I-III) - puchary.
- Bieg główny 7km: Open Mężczyźni (I-III) - puchary.
- Bieg główny 7km: Open Kobiety - służba zdrowia (I-III) - puchary.
- Bieg główny 7km: Open Mężczyźni - służba zdrowia (I-III) - puchary.
- Nordic Walking 5km: Open Kobiety (I-III) - puchary.
- Nordic Walking 5km: Open Kobiety - służba zdrowia (I-III) - puchary
- Nordic Walking 5km: Open Mężczyźni - służba zdrowia (I-III) - puchary
- Nordic Walking 5km: Open Mężczyźni (I-III) - puchary.
- Bieg honorowy (bieg lub marsz) 400m: medale okolicznościowe.
- Wszyscy, którzy ukończą bieg w założonym czasie otrzymają pamiątkowy, odlewany, unikatowy medal.
IX. ŚWIADCZENIA DLA ZAWODNIKÓW:
- W ramach opłaty startowej każdy Zawodnik otrzymuje:
- numer startowy wraz z agrafkami,
- wodę mineralną na start/mecie biegu/marszu,
- świadczenie medyczne w czasie trwania biegu/marszu (ambulans + ratownicy) na start/mecie,
- świadczenie porządkowe w czasie trwania biegu/marszu,
- świadczenie pomiaru czasu (firma pomiarowa certyfikowana),
- bity medal okolicznościowy,
- koszulka okolicznościowa - termiczna dla każdego zawodnika,
- ciepły posiłek,
- prawo do udziału w losowaniu nagród (w przypadku pozyskania sponsorów - w losowaniu nagród biorą udział wyłącznie osoby posiadające swój numer startowy, nie przekazuje się numeru innej osobie).
X. SPRAWY ORGANIZACYJNE:
- Organizatorzy zapewniają szatnię w dniu 23.06.2024 r., która zorganizowana jest na stadionie 650-lecia w Słupsku.
- Organizatorzy zapewniają zabezpieczenie medyczne w trakcie trwania biegu/marszu. Punkt medyczny zlokalizowany będzie na start/mecie tj. na terenie Stadionu 650-lecia w Słupsku.
XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
- Bieg odbędzie się bez względu na pogodę.
- Organizatorzy nie odpowiadają za rzeczy zagubione i skradzione.
- W przypadku stwierdzenia przez Organizatorów skrócenia trasy przez uczestnika, zawodnik zostanie zdyskwalifikowany.
- Uczestnik startuje wyłącznie na własną odpowiedzialność i ponosi związane z tym ryzyko. Uczestnik rejestrując się do biegu/marszu przyjmuje do wiadomości, że udział w zawodach wiąże się z dużym wysiłkiem fizycznym i pociąga za sobą naturalne ryzyko i zagrożenie wypadkami, możliwość odniesienia obrażeń ciała i urazów fizycznych
(w tym śmierci), a także szkód i strat o charakterze majątkowym. - Organizatorzy nie ubezpieczają uczestników biegu, natomiast uczestnikom Organizatorzy doradzają, jeżeli uznają to za konieczne, zakup stosownego ubezpieczenia na czas udziału w imprezie.
- Organizator główny: Fundacja „Sub ventum” posiada ubezpieczenie OC.
- Przyjmuje się, że zgłoszenie się do zawodów (wpis na listę zawodników) jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
- Każdy uczestnik, który zrezygnuje z udziału w biegu/marszu w trakcie jego trwania powinien bezzwłocznie zgłosić ten fakt obsłudze technicznej będącej na trasie biegu lub w Biurze zawodów.
- Organizatorzy, wszystkie osoby współpracujące, a także osoby związane
z przeprowadzeniem i organizacją biegu nie ponoszą odpowiedzialności względem uczestników za wypadki, ewentualne kolizje, szkody osobowe, rzeczowe i majątkowe, które wystąpią przed, w trakcie lub po zawodach spowodowane przez uczestników imprezy. Uczestnicy ponoszą odpowiedzialność cywilną i prawną za wyrządzone szkody. - Uczestnik wyraża zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu zgłoszeniowym w zakresie związanym z organizacją imprezy (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE). - Akceptując Regulamin Uczestnik wyraża zgodę, aby zdjęcia, nagrania filmowe oraz wywiady z jego osobą, a także wyniki mogły być wykorzystane przez prasę, radio i telewizję a także w celach marketingowych Organizatorów i Sponsorów biegu.
- Protesty rozstrzyga Dyrektor Organizacyjny, Dariusz Kloskowski, (tel. kontaktowy GSM: 602759892, darek_klos@op.pl) – decyzje Dyrektora są nieodwołalne. Protesty będą rozstrzygane w czasie 24 godzin.
- Wydarzenie jest charytatywne, przeprowadzone w sposób rekreacyjny i ma na celu propagowanie zdrowego stylu życia, stąd protesty, reklamacje i roszczenia co do organizacji eventu stanowią wtórne zagadnienie.