Regulamin Biegu Mikołajkowego

I CELE IMPREZY:

  1. Popularyzacja biegania i chodzenia, jako czynnej formy wypoczynku
    i najprostszej formy ruchu.
  2. Wspieranie Hospicjum Miłosierdzia Bożego w Słupsku.
  3. Propagowanie zdrowego stylu życia poprzez sport.

II ORGANIZATOR:

  • Parafia pw. Św. Jana Kantego w Słupsku

III Partner techniczny:

  • HERKULES Sp. z o.o. Sk.

IV TERMIN I MIEJSCE:

  1. Data: 08 grudnia 2018 r.
  2. Miejsce: Słupsk, Parafia pw. Św. Jana Kantego w Słupsku
  3. Bieg Główny – dystans 6 km.
  4. Nordic Walking – dystans 5 km.
  5. Biuro zawodów: Parafia pw. Św. Jana Kantego w Słupsku
  6. Biuro zawodów czynne w dniu 08.12.2018 r. w godz. 09.00-10.30.
  7. Bieg na 6 km wystartuje o godz. 11.00, limit 1h.
  8. Nordic Waking wystartuje o godz. 11.05, limit 1,5 h

V TRASA BIEGU:

  1. Trasa selektywna po utwardzonych traktach pieszo-leśnych Lasku Południowego miasta Słupska.
  2. Start przy Parafii pw. Św. Jana Kantego w Słupsku ul. Leśna 7a.
  3. Trasa oznakowana, zabezpieczona.
  4. Nawierzchnia: ścieżki leśne, płyty betonowe.
  5. Trasa: umiarkowanie trudna, liczne strome podbiegi i zbiegi!

VI POMIAR CZASU:

  1. W biegu i marszu pomiar czasu i ustalenie kolejności będzie dokonywać firma HERKULES Sp. z o.o. Sk za pomocą chipów aktywnych.
  2. Posiadanie numeru startowego wraz z chipem jest warunkiem wystartowania w biegu i marszu oraz sklasyfikowania w komunikacie końcowym.

VII WARUNKI UCZESTNICTWA:

  1. W zawodach prawo startu mają osoby, które do dnia 08 grudnia 2018 r. ukończą 16 lat (osoby niepełnoletnie mogą wziąć udział w Biegu lub marszu wyłącznie za pisemną zgodą rodzica lub prawnego opiekuna).
  2. Zawodnicy przed startem muszą zostać zweryfikowani w biurze zawodów. Weryfikacja zawodników oraz wydawanie numerów startowych odbędzie się w biurze biegu znajdującym się przy Parafii pw. Św. Jana Kantego w Słupsku,
    ul. Leśna 7a, czynnym w godz. 09.00-10.30. w dniu zawodów.
  3. Podczas weryfikacji zawodnik musi posiadać: dokument stwierdzający tożsamość i dowód wniesienia opłaty startowej.
  4. Podczas weryfikacji zawodnik musi przedstawić aktualne zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do udziału w biegu/marszu lub własnoręcznie złożyć podpis pod oświadczeniem o zdolności do udziału
    w biegu na własną odpowiedzialność.
  5. Każdy zawodnik otrzyma numer startowy, który musi być przypięty w trakcie biegu z przodu koszulki.
  6. Zawodnicy muszą przestrzegać regulaminu biegu, obowiązujących przepisów, zarządzeń organizatorów oraz służb porządkowych.
  7. W przypadku przekroczenia limitu czasowego biegu i marszu, każdy uczestnik zobowiązany jest do zejścia z trasy.
  8. Każdy z uczestników zawodów, zobowiązany jest wystartować
    i ukończyć bieg w czapce Mikołaja otrzymanej w Biurze zawodów.
    W innym przypadku nie będzie sklasyfikowany.
  9. W czasie trwania biegu oraz w Biurze Zawodów zbierane będą dobrowolne datki do puszek dla Hospicjum Miłosierdzia Bożego
    w Słupsku!

VIII ZGŁOSZENIA I OPŁATA STARTOWA:

  1. Za zgłoszenie uważa się czytelne wypełnienie formularza umieszczonego na stronie internetowej www.biegislupsk.pl oraz wpłacenie w terminie opłaty startowej.
  2. Za termin wpłaty uważa się datę dokonania przelewu.
  3. Opłata startowa raz wniesiona nie podlega zwrotowi.
  4. Wysokość wpisowego wynosi 30 złotych, wpłaty poprzez system elektroniczny na stronie internetowej podczas rejestracji – BlueMedia. Wysokość wpisowego w dniu zawodów wynosi 40 złotych, płatne w Biurze Zawodów.
  5. O wysokości opłaty startowej decyduje dzień, w którym dokonywana jest transakcja, a nie dzień zgłoszenia się do biegu.
  6. W przypadku wniesienia opłaty startowej w niewystarczającej wysokości
    (np. w wyniku przekroczenia terminu wpłaty określonego w niniejszym regulaminie) zawodnik jest zobowiązany do dopłacenia różnicy do wysokości kwoty, jaką winien on był wnieść zgodnie z terminem, w jakim dokonywał swojej ostatniej wpłaty.
  7. W przypadku osiągnięcia limitu 200 osób zapisy do biegu zostają zamknięte.

IX KLASYFIKACJA:

Klasyfikacja generalna kobiet i mężczyzn w biegu:

  • Bieg: Open K/M (I-III) - puchary.
  • Marsz: Open K/M (I-III) - puchary.
  • Kategoria specjalna: najmłodsza zawodniczka/zawodnik, najstarsza zawodniczka/zawodnik - grawertony.
  • Najokazalsze przebranie „Mikołaja”, kat. K/M – grawertony.

X ŚWIADCZENIA DLA ZAWODNIKÓW:

  1. W ramach opłaty startowej każdy zawodnik otrzymuje: numer startowy wraz
    z agrafkami, wodę mineralną na mecie biegu, bity medal okolicznościowy
    na mecie dla każdego zawodnika, który ukończył bieg/marsz, ciepły posiłek-zupa, ciasto, chleb ze smalcem i ogórkiem, czapeczkę mikołaja.

XI SPRAWY ORGANIZACYJNE:

  1. Szatnia i depozyt odzieży w dniu 08.12.2018 r. znajdować się będzie przy Parafii pw. Św. Jana Kantego w Słupsku, ul. Leśna 7a.
  2. Organizator zapewnia zabezpieczenie medyczne w trakcie biegu.
  3. Po biegu nastąpi dekoracja zawodników oraz losowanie nagród dla biegaczy.

XII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Dane osobowe uczestników biegów będą przetwarzane w celach przeprowadzenia imprez, wyłonienia zwycięzcy i przyznania, wydania, odbioru i rozliczenia nagrody.
  2. Uczestnik wyraża zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu zgłoszeniowym w zakresie związanym z organizacją imprezy (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE)
  3. Przetwarzanie danych, o których mowa w ustępie 1 niniejszego paragrafu, w związku z udziałem w Biegu obejmuje także publikację imienia i nazwiska uczestnika wraz z rokiem urodzenia i z nazwą miejscowości, w której zamieszkuje - w każdy sposób, w  jaki publikowany lub rozpowszechniany będzie projekt.
  4. Uczestnik ma prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.
  5. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne, lecz ich niepodanie lub brak zgody na ich przetwarzanie uniemożliwia udział w biegu.
  6. Zdjęcia, nagrania filmowe, oraz wywiady z Uczestnikami, a także wyniki z danymi osobowymi mogą być wykorzystane przez prasę, radio, telewizję i w innych mediach zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 666).

XII POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

  1. Organizator zapewnia opiekę medyczną w Biurze Organizacyjnym oraz na trasie i mecie biegu.
  2. Podczas biegu wszyscy zawodnicy muszą posiadać numery startowe, przymocowane do koszulek sportowych na klatce piersiowej. Pod karą dyskwalifikacji niedopuszczalne jest zasłanianie numeru startowego (w części lub całości).
  3. Bieg odbędzie się bez względu na pogodę (wyjątek stanowią warunki pogodowe zagrażające życiu uczestników).
  4. Organizator nie zapewnia miejsc noclegowych.
  5. Interpretacja niniejszego regulaminu należy do organizatora biegu ulicznego.
  6. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki mające miejsce na trasie biegu, wynikające z winy uczestników biegu.
  7. W sprawach nie ujętych w regulaminie ostateczną decyzje podejmuje organizator.
  8. Organizatorzy zalecają dodatkowe ubezpieczenie się od NNW.
  9. Przyjmuje się, że zgłoszenie się do zawodów (wpis na listę zawodników) jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
  10. Każdy uczestnik, który zrezygnuje z udziału w biegu w trakcie jego trwania powinien bezzwłocznie zgłosić ten fakt obsłudze technicznej będącej na trasie biegu lub w biurze zawodów.
  11. Organizator nie ponosi odpowiedzialności materialnej za rzeczy zaginione w trakcie trwania imprezy sportowej.
  12. Organizator, wszystkie osoby z nim współpracujące, a także osoby związane z przeprowadzeniem i organizacją biegu nie ponoszą odpowiedzialności względem uczestników za wypadki, ewentualne kolizje, szkody osobowe, rzeczowe i majątkowe, które wystąpią przed, w trakcie lub po zawodach spowodowane przez uczestników imprezy. Uczestnicy ponoszą odpowiedzialność cywilną i prawną za wyrządzone szkody
  13. Akceptując regulamin Uczestnik wyraża zgodę, aby zdjęcia, nagrania filmowe oraz wywiady z jego osobą, a także wyniki mogły być wykorzystane przez prasę, radio i telewizję a także w celach marketingowych Organizatora i sponsorów biegu.
  14. W zabezpieczeniu biegu będą pomagać członkowie Ochotniczej Straży Pożarnej, , Policja, przedstawiciele Straży Miejskiej oraz wolontariusze.
  15. Załącznikiem do regulaminu jest mapka trasy biegowej.
  16. Protesty rozstrzyga Dyrektor Organizacyjny, Dariusz Kloskowski, (tel. kontaktowy GSM: 602759892, darek_klos@op.pl) – decyzje Dyrektora są nieodwołalne. Protesty będą rozstrzygane w czasie 24 godzin.
  17. Wydarzenie jest typowo rekreacyjne i charytatywne. Ma na celu propagowanie zdrowego stylu życia, stąd protesty, reklamacje i roszczenia co do dokładności określenia trasy, która nie posiada atestu PZLA stanowią wtórne zagadnienie.