Regulamin - 3. Bieg Pałacowy

im. Małgorzaty Hajko

I. CELE IMPREZY:

  1. Pomoc z sercem dla Dzieci i Młodzieży z Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Damnicy.
  2. Popularyzacja biegania i chodzenia, jako czynnej formy wypoczynku i najprostszej formy ruchu.
  3. Uczczenie na sportowo wieloletniej dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Damnicy Małgorzaty Hajko.
  4. Propagowanie zdrowego stylu życia poprzez sport.

II. ORGANIZATORZY:

  1. ABI /Akceptacja-Bezinteresowność-Inkluzja/ Stowarzyszenie
    przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Damnicy
  2. Fundacja Wspierania Inicjatyw Niekonwencjonalnych „Sub ventum”

Partnerzy:

  • Morski Powiat Słupski,
  • Gmina Damnica,
  • Nadleśnictwo Damnica.

III TERMIN I MIEJSCE:

  1. Data: 31 maja 2025 r. (sobota).
  2. Miejsce: Damnica, Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy.
  3. Biuro zawodów: SOSW Damnica, 76-231 Damnica, ul. Korczaka 1.
  4. Otwarcie biura zawodów: 31.05.2025 r., godz. 09.00.
  5. Bieg Główny na 5 km wystartuje o godz. 11.00, limit 1 godz.
  6. Imprezy towarzyszące:
  • „Bieg dookoła Pałacu” - wystartuje o godz. 10.20. – dzieci niepełnosprawne (zapisy przed startem),
  • Nordic Walking na 5 km wystartuje o godz. 11.05, limit 1,5 godz.
  1. Limit zawodników: 200 osób (Bieg Główny i Nordic Walking).

IV TRASA BIEGU:

  1. Trasa: ścieżki leśne.
  2. Start honorowy przy SOSW Damnica, start ostry przy 
  3. Trasa oznakowana, zabezpieczona.

V. POMIAR CZASU:

  1. W zawodach pomiar czasu i ustalenie kolejności będzie dokonywać fundacja HerkulesAllSports za pomoc chipów aktywnych.
  2. Posiadanie numeru startowego wraz z chipem jest warunkiem wystartowania w zawodach i sklasyfikowania w komunikacie końcowym.

VI. WARUNKI UCZESTNICTWA:

  1. W Zawodach prawo startu mają osoby, które do dnia 31 maja 2025 r. ukończą 18 lat (osoby niepełnoletnie mogą wziąć udział w Zawodach wyłącznie za pisemną zgodą rodzica lub prawnego opiekuna).
  2. Zawodnicy przed startem muszą zostać zweryfikowani w biurze zawodów. Weryfikacja zawodników oraz wydawanie numerów startowych odbędzie się w biurze zawodów znajdującym się w Ośrodku Szkolno Wychowawczym w Damnicy przy ul. Korczaka 1.
  3. Podczas weryfikacji zawodnik musi posiadać: dokument stwierdzający tożsamość i dowód wniesienia opłaty startowej, o ile nie wniósł opłaty w systemie elektronicznym.
  4. Podczas weryfikacji zawodnik musi przedstawić aktualne zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do udziału w biegu lub własnoręcznie złożyć podpis pod oświadczeniem o zdolności do udziału w zawodach na własną odpowiedzialność.
  5. Każdy zawodnik otrzyma numer startowy, który musi być przypięty w trakcie biegu z przodu koszulki.
  6. Zawodnicy muszą przestrzegać regulaminu biegu, obowiązujących przepisów, zarządzeń organizatorów oraz służb porządkowych.
  7. W przypadku przekroczenia limitu czasowego, każdy uczestnik zobowiązany jest do zejścia z trasy.

VII. ZGŁOSZENIA I OPŁATA STARTOWA:

  1. Za zgłoszenie uważa się czytelne wypełnienie formularza umieszczonego na stronie internetowej www.biegislupsk.pl oraz wpłacenie w terminie opłaty startowej.
  2. Za termin wpłaty uważa się datę dokonania przelewu.
  3. Opłata startowa raz wniesiona nie podlega zwrotowi.
  4. Wysokość wpisowego wynosi 40 złotych.
  5. Wysokość wpisowego w dniu zawodów wynosi 60 złotych, płatne w biurze zawodów.
  6. O wysokości opłaty startowej decyduje dzień, w którym dokonywana jest transakcja, a nie dzień zgłoszenia się do zawodów.
  7. W przypadku osiągnięcia limitu 200 osób zapisy do zawodów zostają zamknięte.

VIII. KLASYFIKACJA:

Klasyfikacja generalna kobiet i mężczyzn w biegu:

  • Biegacze: Open Kobiety/Mężczyźni (I-III) - puchary.
  • Kijkarze: Open Kobiety/Mężczyźni (I-III) - puchary.
  • Wszyscy, którzy ukończą bieg w założonym czasie otrzymają pamiątkowy odlewany unikatowy medal.

IX. ŚWIADCZENIA DLA ZAWODNIKÓW:

W ramach opłaty startowej każdy zawodnik otrzymuje: numer startowy wraz
z agrafkami, wodę mineralną na mecie biegu, medal okolicznościowy na mecie dla każdego zawodnika, który ukończył bieg lub marsz, ciepły posiłek, możliwość udziału w losowaniu nagród po biegu, w przypadku pozyskania sponsorów.

X. SPRAWY ORGANIZACYJNE:

  1. Szatnia i depozyt odzieży w dniu 31.05.2025 r. znajdować się będzie w Specjalnym Ośrodku Szkolno Wychowawczym w Damnicy.
  2. Organizatorzy zapewniają zabezpieczenie medyczne w trakcie biegu.
  3. Po biegu nastąpi dekoracja zawodników oraz losowanie nagród. W losowaniu nagród biorą wyłącznie osoby posiadające swój numer startowy (nie przekazujemy numeru innej osobie).

XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

  1. Bieg/marsz odbędzie się bez względu na pogodę.
  2. Organizatorzy nie odpowiadają za rzeczy zagubione i skradzione.
  3. W przypadku stwierdzenia przez Organizatorów skrócenia trasy przez Uczestniczkę/ka, zostanie on zdyskwalifikowany.
  4. Uczestniczka/k startuje wyłącznie na własną odpowiedzialność i ponosi związane z tym ryzyko. Uczestniczka/k rejestrując się do biegu/marszu przyjmuje do wiadomości, że udział w zawodach wiąże się z bardzo dużym wysiłkiem fizycznym i pociąga za sobą naturalne ryzyko i zagrożenie wypadkami, możliwość odniesienia obrażeń ciała i urazów fizycznych (w tym śmierci), a także szkód i strat o charakterze majątkowym.
  5. Organizatorzy nie ubezpieczają Uczestników, natomiast Uczestnikom Organizatorzy doradzają, jeżeli uznają to za konieczne, zakup stosownego ubezpieczenia na czas udziału w imprezie.
  6. Organizator główny: Fundacja „Sub ventum” posiada ubezpieczenie OC.
  7. Przyjmuje się, że zgłoszenie się do zawodów (wpis na listę zawodników) jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
  8. Każda Uczestniczka/k, który zrezygnuje z udziału w biegu w trakcie jego trwania powinien bezzwłocznie zgłosić ten fakt organizatorowi, lub wyznaczonym osobom funkcyjnym na trasie marszu/biegu lub w Biurze zawodów.
  9. Organizatorzy, wszystkie osoby współpracujące, a także osoby związane z przeprowadzeniem i organizacją biegu nie ponoszą odpowiedzialności względem Uczestników za wypadki, ewentualne kolizje, szkody osobowe, rzeczowe i majątkowe, które wystąpią przed, w trakcie lub po zawodach spowodowane przez Uczestników imprezy. Uczestnicy ponoszą odpowiedzialność cywilną i prawną za wyrządzone szkody.
  10. Każda Uczestniczka/k wyraża zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu zgłoszeniowym w zakresie związanym z organizacją imprezy (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).
  11. Akceptując Regulamin każda Uczestniczka/k wyraża zgodę, aby zdjęcia, nagrania filmowe oraz wywiady z jej/go osobą, a także wyniki mogły być wykorzystane przez prasę, radio i telewizję a także w celach marketingowych Organizatorów i Sponsorów biegu.
  12. Protesty rozstrzyga Dyrektor techniczny, Dariusz Kloskowski, (tel. kontaktowy GSM: 602759892, darek_klos@op.pl) – decyzje Dyrektora są nieodwołalne. Protesty będą rozstrzygane w czasie 24 godzin.
  13. W sprawach promocyjnych oraz ogólnej organizacji biegu należy kontaktować się z Dyrektorem Organizacyjnym: Bożena Natoniewska, tel. 696051342.
  14. Wydarzenie ma charakter promocyjny, przeprowadzone jest w sposób rekreacyjny i ma na celu propagowanie zdrowego stylu życia, stąd protesty, reklamacje i roszczenia co do organizacji eventu stanowią wtórne zagadnienie.

Jeżeli masz jakieś pytania lub problemy to zachęcamy do skorzystania z formularza zgłoszeniowego. Umożliwi on szybki kontakt z organizatorem i administratorem systemu.

Kliknij tutaj aby zgłosić problem